Formació Erasmus+ a Dublín: “Facing Diversity: Intercultural Classroom Management”

Del 23 al 27 de juny de 2025, la nostra companya Gisela Arimany ha participat en un curs organitzat per l’Europass Teacher Academy a Dublín, dins del projecte Erasmus+ (mobilitat número 05938-MOB-0004). La formació, titulada Facing Diversity: Intercultural Classroom Management, ha estat una oportunitat única per aprofundir en la gestió intercultural a l’aula i en com transformar la diversitat en una font d’enriquiment educatiu.

La Gisela ha pogut compartir i ampliar els seus coneixements sobre com adaptar les metodologies docents a un context multicultural i inclusiu.

Durant la setmana, s’han abordat temes clau com:

  • Identificar els diferents estils d’aprenentatge dels alumnes per seleccionar les estratègies pedagògiques més adequades.

  • Triar mètodes d’ensenyament flexibles segons les característiques de la classe i el moment de la lliçó.

  • Aplicar tècniques com el joc de rol i l’aprenentatge cooperatiu per assolir objectius educatius clars.

  • Desenvolupar competències en comunicació intercultural per crear un ambient escolar inclusiu i respectuós.

  • Veure la diversitat no com una dificultat sinó com una oportunitat per enriquir l’experiència educativa.

La formació també ha inclòs activitats pràctiques per treballar la consciència cultural, la gestió emocional i la creació d’espais educatius on tots els alumnes se sentin benvinguts i valorats.

Podeu veure tots els resultats d’aprenentatge al Padlet següent: 

Fet amb Padlet

Aquesta experiència, dins el nostre projecte Erasmus+ KA121, contribuirà a millorar les pràctiques docents a la nostra escola, fomentant un aprenentatge significatiu en un entorn escolar cada cop més divers i plural.

Altres entrades

IE Greda
Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.