Projectes

Xarxa de Competències Bàsiques

Des del curs 23-24, l’IE GREDA, s’ha sumat a participar en el Programa de la Xarxa de Competències impulsat per la Direcció General d’Innovació, Digitalització, Currículum i Llengües.  És una modalitat de formació i desenvolupament professional docent basat en l’aprenentatge entre iguals i en xarxa, promoguda pel Departament d’Educació, dins el seu pla de formació permanent.

 

la xarxa de competències

La Xarxa de Competències està formada per equips docents de centres d’educació infantil, primària, secundària i batxillerat que volen iniciar, mantenir o consolidar processos de reflexió-acció en equip i en xarxa per transformar l’escola en un espai que afavoreixi l’aprenentatge i ajudi els docents a millorar el seu desenvolupament professional i als centres a constituir-se en organitzacions que aprenen. Actualment, està formada per més de 700 centres, tant de primària com de secundària, organitzats en xarxes territorials, i implica més de 10.000 docents.  En el nostre centre, s’han creat dos equips impulsors, un de l’etapa d’infantil i primària i l’altre de secundària, per tal de promoure la creació d’espais pedagògics en el si del centre i apoderar els equips docents i fomentar l’intercanvi d’experiències i la creació de sabers compartit.

biblioteca

Projecte Biblioteca de centre

La Biblioteca Escolar és un espai viu i dinàmic que esdevé un punt de trobada per als alumnes, especialment durant l’estona de pati, tant de primària com de secundària, ja que és quan poden tafanejar els llibres, fer-se recomanacions entre ells o treure exemplars en préstec. Sobretot a les hores de pati de primària és quan té més èxit. 

Des de la Biblioteca Escolar treballem per fomentar la lectura i l’accés al coneixement a tota la comunitat educativa.
biblioteca

Gestionem el fons bibliogràfic mitjançant el programa de catalogació Epèrgam, que l’anem revisant i actualitzant, i és des d’on es realitzen els préstecs. Els alumnes de 4t d’ESO del servei comunitari col·laboren activament en la renovació dels teixells del fons bibliogràfic, així com també ens ajuden a mantenir la biblioteca ordenada o a crear els cartells amb les recomanacions literàries per als carros de primària. 

Organitzem activitats de mediació literària i modelatge de lectura a diferents nivells, com els clubs de lectura a primària el curs 2023-24 amb obres com Sóc una nou, Un indi com tu i com jo o El zoo d’en Pitus o el curs 2024-25 amb obres com Illa de Paidonèsia o Els Culdolla. També apropem la biblioteca als més petits amb sessions d’introducció i contes o fent alguna acció en dates assenyalades com la Castanyada.
biblioteca

El curs 2024-25, per fomentar l’hàbit lector, s’ha creat un calendari d’advent de recomanacions literàries, una iniciativa que ha estat reconeguda amb el segell de bones pràctiques BESCAT. 

Col·laborem amb la Biblioteca Vayreda i el CRP per reservar exposicions, maletes o lots de llibres. Els cursos 2022-23 i 2023-24 vam gaudir del projecte d’assessorament a les biblioteques escolars de la Diputació de Girona que mitjançant la biblioteca d’Olot ens va oferir assessorament en les tasques d’esporga, catalogació i compra de fons. A més, des de fa tres cursos participem activament en els seminaris sobre BE de la Garrotxa coordinats pel CRP.

Assessorem el claustre en la compra de llibres i fem propostes de compra de fons actual tant de ficció com de coneixements. 

Per estar al dia de totes les activitats, hem creat un blog específic amb la Biblioteca Virtual, on compartim novetats, recomanacions i informació d’interès.

Aprenentatge integrat en llengües estrangeres (AICLE)

matemàtiques

Maths and Lab

Maths and Lab: assignatura AICLE de 2n a 4t d’ESO que integra l’anglès, les matemàtiques i l’experimentació mitjançant una hora setmanal de codocència. El treball es desenvolupa en diferents agrupaments (cooperatiu, parelles o individual) utilitzant materials manipulatius físics i digitals.

El laboratori de matemàtiques és un espai clau per a la comprensió matemàtica, ja que permet als alumnes construir el seu aprenentatge a través de l’experimentació directa. La manipulació de materials facilita el pas del concret a l’abstracte, ajudant a donar sentit als conceptes matemàtics i a desenvolupar un pensament matemàtic més profund.

física i química

Física i Química en anglès: el projecte CLIL al nostre centre

 

A la nostra escola, apostem per la internacionalització i el plurilingüisme, i una de les estratègies que estem implementant és la metodologia CLIL (Content and Language Integrated Learning). En l’àmbit de Física i Química, això significa que en cada situació d’aprenentatge dediquem un parell de sessions a treballar els continguts de la matèria en anglès.

Aquesta metodologia permet als alumnes millorar la seva competència lingüística en anglès mentre desenvolupen el pensament científic i treballen conceptes clau de la matèria. A més, fomenta l’ús del llenguatge científic en un context real, millorant així la seva capacitat d’expressió i comprensió en aquesta llengua.

tallers

Taller de Famílies

Els divendres de 15:00 a 16:30 la tècnica d’integració social atén a un grup obert de famílies, principalment mares, que es mostren interessades en aprendre català, implicar-se en el projecte escolar i participar en xerrades socioeducatives que se’ls hi ofereix.
Es un espai intercultural enriquidor i cohesionador.
Per exemple, practiquem el català en situacions quotidianes, fem xerrades sobre els recursos de la ciutat d’Olot, parlem de les tradicions i cultures, els hi fem suport digital i sobretot, compartim estones sobre com educar els nostres fills i filles.  

Aprenentatge de servei

L’IE Greda fa una aposta ferma per l’Aprenentatge servei i els intercanvis intergeneracionals com a proposta educativa que combina processos d’aprenentatge i de servei a la comunitat. A la vegada que es fomenta la participació ciutadana per la millora del benestar de la comunitat.

Actualment l’alumnat del Greda particap dels següents projectes:

  • Servei comunitari: Dins les hores de servei comunitari que cal realitzar a 4t d’ESO obligatòriament trobem entitats externes (Ajuntaments de Sant Joan les Fonts, Sant Jaume de Llierca, Banc d’aliments, Banc de Sang, Creu Roja, entre d’altres) al centre i activitats que l’alumnat pot realitzar dins el mateix centre com són l’auxiliar de conversa 6è, la mentoria digital 3r o l’auxiliar d’esports 2n. 
  • Contes teatralitzats a infantil amb l’alumnat de 3r ESO de l’Aula oberta per Nadal, Sant Jordi i fi de curs. 
  • Apadrinament lector amb I5 i Cicle inicial amb l’alumnat del Projecte comunica de 1r ESO.
  • Servei de mediació amb els alumnes de cicle mitjà i superior de primària i els alumnes de l’optativa de mediació a 3r d’ESO: On es treballa la resolució de conflictes entre iguals.
  • Suport de l’alumnat d’ESO  als diferents cursos d’infantil i primària durant les festes escolars.
  • Intercanvi intergeneracional amb l’alumnat de 4t d’ESO de l’Aula oberta amb la Residència Edat3 dins el Projecte de dinamització.

L’aprenentatge servei combina educació i compromís social, aportant beneficis per als estudiants com són els Aprenentatges pràctics, el desenvolupament de competències, el compromís cívic, la motivació i la connexió amb el món laboral.
És una metodologia que potencia l’educació significativa i la transformació social.

Sessió d’aprenentatge intergeneracional
Hora del conte a educació infantil
Teatre i contes a la biblioteca escolar
Mentoria digital
Col·laboració amb el Banc d’Aliments

Arrela't

Arrela’t és un dels projectes artístics guanyadors dels premis Baldiri Reixac 22/23 a la sostenibilitat. l’IE Greda, desenvoluparà aquest projecte durant el curs 23/24, amb catorze alumnes de 4t d’ESO i el que volem desplegar és un treball artístic d’arrelament al territori a través de l’art, posant cinc ODS en el punt de mira, i amb les propostes d’artistes, poetes i entitats de la Garrotxa.

El propòsit del treball és viure l’art com a manifestacions que reflexionen sobre les identitats culturals i treballar amb i per a la naturalesa, de forma individual i col·lectiva, sentint el territori com a peça clau cap al canvi de paradigma.

Arrela’t veu i participa amb i per la natura, amb i pel territori, i neix com a repte i desig de donar un espai blanc als alumnes perquè hi puguin generar un nou discurs.
Com a resultat, vam fer una exposició al mig de la Natura, que inaugurarem el divendres 24 de maig de 2024 a Jaume de Llierca en el marc del Festival Meandre.

Tot el procés es va recollir en un emotiu documental que vam presentar a l’Espai Cràter el 28 de novembre del 2024. 

Participar a Arrela’t és jugar, és resseguir la corba de la creativitat aprenent a deixar-se portar, posant consciència i presència. És atrevir-se, volar i aterrar, de la mà.
IE Greda
Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.